onsdag den 9. maj 2012

Dagpenge vs løn

Med Politikens artikel om at KL og lærernes fagforbund er villig til at indgå i en dialog vedr. Nyuddannet lærer får arbejde på dagpenge, blir jeg nødt til at stille mig enormt undrende overfor det...
Her gik jeg og troede at arbejdsløsheden blandt lærerne skyldes manglende arbejdspladser ikke for høje lønninger?!?!?
Men sådan er det åbenbart ikke...

Ved at KL åbner op for en dialog omkring nyuddannet arbejder for dagpenge satsen, kan jeg ikke lade vær med at undre mig over om dette ikke bare er en omskrivning af mindste lønnen???
Hvis du udfører et realt stykke arbejde, fortjener du da også en real løn og ikke dagpenge?? Er det her måske bare en ny måde, hvor på man kan reducere mindste lønnen og derved sparer kommunens flere penge i kassen, på betalinger af lærer lønninger???

http://politiken.dk/erhverv/article1619649.ece

Før har man talt om at dagpengene var for højt sat, så højt endda ar incitamentet for at arbejds forsvandt, er dette ikke bare det samme med omvendt fortegn??? Eller noget i den stil..
Jeg tænker også på hvorfor så tag en udd? Du ska leve 3,5 år su for så at ende ud i dagpenge? Ja det kan du også gøre ved at sidde i kassen i netto i et års tid..

Læs gerne artiklen selv og fortæl mig jeg er helt galt på den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar